Pencak Silat

De Pencak Silat school Satria Arts in Londen geeft les gegeven in de oude en authentieke Martial Arts Pencak Silat, traditionele Indonesische dans en yoga. De school is mede opgericht door oud-leerlingen van Sat Guru Ma Prem en staat nu onder leiding van Stevin Benitez en zijn vrouw Laarni Benitez. Steve en Laarni zijn nauw verbonden met Stichting de Pyramide en E.E.G. de Sphinx.

De wortels van Satria Arts liggen in de Vedische cultuur. Het is de kunst van de Satria, een verzameling van de authentieke Zuid-Oost-Aziatische 'Warrior’ Kunsten. Satria Arts werd geïnspireerd door de leringen van Sat Guru Ma Prem (1936-2012) en de passie, de toewijding en het onderzoek van Steven Benitez. Door hun leraar-leerling relatie onstond de Satria Fighting Arts en Satria Yoga syllabus. Het duurde 10 jaar om het fundament te leggen voor Satria Fighting Arts en nog eens 2 tot 3 jaar voor de Satria Yoga.

In 2003 opende Steven Benitez de EastWest Studios. Een Academie voor Satria Arts, dans, yoga en fitness. Het stond bekend als het ‘Huis van Satria Fighting Arts' en mensen kwamen uit verschillende delen van de wereld om zich hier te ontwikkelen.

Meer weten over Pencak Silat, ga dan naar de Satria site

Eens per jaar neemt Steven een aantal door hem opgeleide docenten mee naar Oud-Beijerland om hen onder begeleiding van de Sphinx meer kennis te laten nemen van de aloude Esotherische wetten In 2014 maakte we een reportage van dit bezoek.

IMGP7509bwIMGP7575bwIMGP7598bwIMGP7680bwIMGP7778bwIMGP7899bwIMGP7996bw

©2019 Stichting de Pyramide | Langeweg 12 | 3262 LE Oud-Beijerland | Tel: 0186 - 84 30 46 | info@stichtingdepyramide.com